Dag 15- Venetië, Verona, Turijn

9 augustus 2013 - Turijn, Italië

Momenteel zitten we eindelijk in de hogesnelheidstrein naar Turijn. Het was weer eens vechten voor onze plekken, ook al hadden we ze gereserveerd. Italianen letten blijkbaar niet zo op stoelreserveringen. Vanochtend checkten we om 11 uur stipt uit bij ons hotel. Onze twee kamergenoten deden dit al om 4 uur(!) 's nachts. Ze wilden namelijk met de trein naar Parijs. We hebben onze zakken iets lichter gemaakt door nog wat souvenirs te kopen. Ons plan was om naar Verona te gaan. Niet alleen een van de mooiste steden van Italië, maar ook de plek waar Shakespeare zijn Romeo en Julliet liet afspelen. De trein vertrok om 12.32 en rond een uur of 3 kwamen we aan in Verona. In eerste instantie wilden we hier een nachtje doorbrengen, maar doordat deze stad geliefd is bij veel mensen zaten de meeste goedkope ho(s)tels al vol. Hierop besloten we onze bagage af te geven bij de left-luggage. We waren nu af van de zware last op onze rug en konden zo Verona in! We hadden geen idee hoe ver het lopen was naar het centrum van de stad, maar besloten de gok er maar op te wagen en uiteindelijk viel het reuze mee. Bij het eerste wifi netwerk wat we tegen kwamen, boekten we gelijk een hotel in Turijn. In Verona bezochten we Casa di Giulietta, het huis waar de balkonscène zich afspeelde. Er was ook een standbeeld van Julliet. Bijgeloof zegt dat als je de rechterborst van haar aanraakt je een nieuwe liefde in je leven zou krijgen. Het was immens druk met toeristen, maar ook wij kwamen aan de beurt. Nu is het afwachten geblazen!

1. Oma l:
    10 augustus 2013
    Hoi Y alweer op zoek naar een nieuwe liefde, hoe zit het met die France
    jonge man.Dames nog even genieten .Oma L