Dag 16-Turijn

10 augustus 2013 - Turijn, Italië

Buongiorno Olanda! We werden vanochtend wakker in onze kleine, maar knusse en koele ( dankzij de enorme ventilator aan het plafond) kamer. Met het vooruitzicht op een heerlijk, door het hotel verzorgd ontbijt, was het ochtendhumeur wederom ver te zoeken. Wel was het even haasten om op tijd te zijn voor het ontbijt, wat van 7 tot 10 te verkrijgen was. Met onze buikjes rond gegeten liepen we richting het centrum van de stad, hierbij werden gelukkig alle extra kilo's weer verbrand. Het valt gelijk op hoe rustig het is in de straten van Turijn vergeleken met Venetië en Verona. Het aantal toeristen is hier een stuk minder en dat bevalt ons best wel. Het engels van veel mensen is tegelijkertijd ook veel slechter. Door de Via Roma, de winkelstraat met enorme dure winkels, zijn we op het Piazza Castello beland. Op het plein hebben we onze lunch opgegeten en even uitgerust in de schaduw. Vervolgens hebben we kaartjes gekocht voor het Palazzo Reale (Royal Palace). Voor arme studenten zoals ons was dit maar 6 euro. Met deze kaartjes konden we niet alleen het prachtige paleis bezoeken, maar ook een aantal andere musea, waaronder het archeologisch museum. Nu zitten we (nog steeds) te wachten tot we kunnen bestellen bij een leuk Marokaans restaurantje. Het ruikt intussen al zo goed, dat het vast het wachten waard is. Ciao!

1. Saar en Tonnie Kotoun:
    11 augustus 2013
    Hoi Youki en vriendin
    Is dit genieten we hebben met veel plezier jullie reisverslagen gelezen Youki je bent niet ver van mijn voor ouders van daan geweest.
    nog heel veel plezier verder.
  2. Davida:
    11 augustus 2013
    Hallo lady's, ik heb weer eens even bij gelezen en ik moet zeggen, jullie maken echt een super reis. Dat jullie (voorlopig) nog niet naar huis willen kan ik me goed voorstellen.
    Weer een heel ander sfeertje en heel ander land dat Italie.
    Mooi dat jullie zoveel historie tegen komen en bezoeken.
    De foto's zijn ook super.
    Nog veel plezier. Ciao Davida