Dag 20, 21 en 22- Lyon, Metz, Antwerpen

16 augustus 2013 - Antwerpen, België

Dit is het dan, de laatste blogpost van onze reis. Morgen zijn we terug in zierikzee. Dat zal wel even wennen zijn! De laatste dagen waren even leuk als de rest van onze reis. Woensdag waren we nog Lyon, waar we een hele dag door de stad hebben gelopen en naar het grootste plein van Europa zijn gegaan. Aan het eind van de middag vonden we een Lidl, het voelde goed een stukje bekendheid tegen te komen in het vreemde Lyon. Daar kochten we boodschappen in voor het avondeten. Dat werd pasta met zalm. Wat we over hadden namen we in onze 'pastabag' mee in de trein. 'S avonds hebben we onze laatste avond in Lyon afgesloten in het youth hostel. Toevallig verbleef daar een bandje genaamd 'Ed Hicks and the Nightcaps' ze gaven een miniconcertje op het terras met uitzicht. We werden gezelschap gehouden door een aarde Engelse jongen. Door de muziek leek de avond voorbij te vliegen. De volgende dag moesten we helaas al enorm vroeg de trein hebben naar Metz. 5 uur aaneengesloten hebben we in de trein gezeten en om 1 uur kwamen we aan in Metz. Om naar het centrum te komen, moesten we een bus pakken die naast het station weg zou gaan. na 3 kwartier wachten kwam er nog steeds geen bus en we vonden het ook wel verdacht stil op straat. Toen we nog een blik wierpen op de bustijden, bleek dat deze dienstregeling tot juli geldig was. Dus gingen we lopend naar het youth hostel. Onze eerste en laatste woordenwisseling vond plaats op weg daarheen. Deze 'ruzie' was van zo'n hoog niveau dat het na 1 straat alweer vergeten was. Blame it on the moeheid. Aangekomen bij het youth hostel kwamen we erachter dat de receptie pas weer vanaf 5 uur open zou gaan. Het was (na 3 km lopen) inmiddels kwart over 3. We vonden het totaal niet erg om even te wachten want we waren erg moe van de treinreis en het lopen. Om 5 uur precies kwam er iemand van de receptie en gelukkig was er nog een kamer vrij. Toen we onze spullen gedumpt hadden gingen we nog even Metz in, maar al snel kwamen we erachter dat er een katholieke feestdag was. Elke winkel was dicht. Gelukkig was er nog wel een restaurantje open, waar we heerlijk pizza hebben gegeten. Vanochtend om acht uur zaten we al aan het ontbijt, we moesten namelijk vroeg de bus halen. Onze trein ging om 09.19 weg en we kwamen om 14.15 aan in Antwerpen. Het was gelijk duidelijk hoe aardig en behulpzaam de Belgen zijn. Toen we even stilstonden om op de kaart te kijken, kwamen er gelijk twee mensen aangesneld die ons de weg wilden wijzen. Zo was het youth hostel al snel gevonden. Het youth hostel hier is een van de modernste hostels tot nu toe. Op dit moment zitten we aan de Vlaamse frieten en vieren we onze laatste avond.

We willen iedereen die leest, reageert en in gedachten met ons meereist enorm bedanken. Zonder jullie was het niet zo leuk geweest om een blog bij te houden. Deze reis was om nooit te vergeten, we hebben dingen gezien en meegemaakt waar we van tevoren totaal geen weet van hadden. Waarschijnlijk herinneren we dit voor de rest van ons leven. In de toekomst zeker voor herhaling vatbaar. We konden ons geen betere reisgenoot voorstellen dan elkaar. Met pijn in ons hart nemen we morgen de laatste trein naar huis. Tot volgend jaar!

1. Len:
    16 augustus 2013
    Meiden bedankt voor het leesplezier van de afgelopen weken. Dagelijks heb ik uitgekeken naar de laatste editie van jullie journaal. Ik heb genoten van jullie avonturen, verhalen en foto’s. Jullie zijn geslaagd voor een van de belangrijkste “examens” van het leven: je staande houden in de wijde wereld!
    Jullie hebben de draak in de bek gekeken en hem verslagen! Nieuwe draken zullen volgen maar jullie weten nu hoe ze aan te pakken. Alert en zonder angst. Koester jullie gedachten aan deze reis zolang je kunt, ze zullen een van krachtigste herinneringen van je leven zijn. Hoedje af, Chapeau, Capello, Sesir, Kalap, Klobouk. Op naar het volgende avontuur!!! (en naar school ☺)
  2. Dirk Jan:
    16 augustus 2013
    Lekker he die Vlaamse Frieten!! Bedankt voor de leuke verslagen. Tot gauw!
  3. Oma l:
    17 augustus 2013
    Meiden met trots keek ik uit naar jullie verhalen bedankt ik zal ze missen.
  4. Paul en jo:
    17 augustus 2013
    we hebben genoten van jullie reis verhalen we keken er iedere dag naar uit we zijn er trots om zo nichtje te hebben .
    Chapeau groetjes paul en Jo.
  5. Saar en Tonnie Kotoun:
    18 augustus 2013
    We hebben je weer gezien op den diek dus weer thuis
    bedankt voor jullie goed in elkaar gezette verhalen
    en misschien tot de volgende keer.
    de overburen