Dag 19- Lyon

13 augustus 2013 - Lyon, Frankrijk

Deze dag begon al vroeg vanwege het ontbijt dat zat inbegrepen bij de prijs van het hostel. Voor negen uur moest er ontbeten zijn, en dit was erg vroeg na 2 dagen slecht slapen. Onze nacht was niet geheel ongestoord, we werden rond een uur of 12 wakker door een gesprek in vloeiend Duits. Deze 2 Duitse meisjes spraken verassend genoeg ook Nederlands, dit kwam omdat ze beiden al 4 jaar studeerden in Nijmegen. Ze hadden in 1 dag van Nijmegen naar Lyon gelift(!) en waren van plan te gaan couchsurfen maar dit was niet helemaal volgens plan verlopen. Ze vertrokken vanochtend vroeg en proberen uiteindelijk in Barcelona terecht te komen. Na het ontbijt kropen we nog even terug in bed, maar er moesten ook boodschappen gedaan worden dus het was niet voor lang. We konden helaas geen supermarkt vinden maar een broodje van de Subway voldeed ook perfect. Tijdens het zoeken naar de supermarkt kwamen we tot een verassende ontdekking de straat van het hostel naar de oude stad hadden we al eens eerder belopen. Namelijk een jaar terug tijdens de onvergetelijke Provence reis met school. Verder hebben we het Place de Terreaux bezocht in het hartje van de oude stad waar we met school ook  geweest zijn. We hebben zelfs nog heerlijk gegeten in hetzelfde restaurantje als toen. Alle herinneringen kwamen weer boven! Nu genieten we op het terras van Lyon by night en ook dit stelt niet teleur!

1. Mars & Peet:
    14 augustus 2013
    Hey meiden, jullie zijn bijna rond!
    Wat zal dat tegenvallen straks weer aan de studie. Jullie hebben de reis van je leven gemaakt. Die ervaring nemen ze jullie niet meer af
    Geniet van de laatste dagen, trots op jullie. Gr. M&P
  2. Arjen Munnik:
    15 augustus 2013
    Allo! Bij het Wifi punt op de camping in Toscane jullie reis verhalen weer even bij gelezen... Jullie maken genoeg mee, leuk hoor! Dat van die treinen in Italië is herkenbaar. Wij hadden de heenweg ook dikke vertraging. Gelukkig maakt de omgeving hier alles goed. Voorspoedige reis nog en succes met het backpack-afkicken straks.