Dag 4- Budapest

29 juli 2013 - Boedapest, Hongarije

Wederom zijn we vroeg opgestaan om een bezoek te brengen aan de dierentuin van Budapest. Het vroege opstaan zou nog wel eens een gewoonte kunnen worden zonder ochtendhumeur en chagrijnige buien. Het is vandaag opnieuw bijzonder warm, zo rond de 36 graden. Met onze budapest card kunnen we makkelijk gebruik maken van het openbaar vervoer. Met de metro zijn we in no time op de plaats van bestemming. En nadat de kaartjes gekocht zijn beginnen we ons avontuur in de dierentuin dit maal. We hebben enorm veel dieren gezien en er zijn heel veel foto's gemaakt. Zwemmende beren, een luiaard die zijn hangplek zo had uitgekozen dat we hem konden aanraken, prachtige vlinders, en een oerang oetang die heel schattig met een flesje aan het spelen was. Tijdens de 3d film vielen we beiden bijna in slaap mede door de hitte maar ook het onderwerp en het gebrek aan ondertiteling speelden een rol. Na de dierentuin konden we goed uitrusten in het naastgelegen stadspark met vijver. Bij aankomst in het hostel blijkt dat er sinds vanochtend al een aantal mensen vertrokken zijn, maar voordat we ons eenzaam beginnen te voelen komen er al weer nieuwe mensen binnenvallen. (We zitten op een 12-persoons kamer) In het hostel verblijven veel Engelsen, een paar Nederlanders en heel veel Duitsers. Het is leuk en gezellig om een kamer te delen met meerdere mensen, ondanks het wachten voor de douche. Vanavond hebben we zelf gekookt nadat we boodschappen hebben gehaald bij de Spar. ( ja, die zit ook hier!) We hebben heerlijke pasta gemaakt in de kleinste keuken die ik ooit heb gezien. Vandaag was een gave dag, tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    30 juli 2013
    Heey Youk, ZONDER OCHTENDHUMEUR!! Goed gedaan Janou, gezellig voor je dat er nu 's morgens ook contact mogelijk is. ;-)
    Leuk om te lezen dat een hostel zoveel gezelligheid en contacten met zich meebrengt.
    Veel plezier nog meiden!!
  2. Oma l:
    30 juli 2013
    hoi y j fijn dat jullie het zo genieten heel leuk dat we dat kunnen volgen
    gr oma jo paul.