Dag 6- Budapest

31 juli 2013 - Boedapest, Hongarije

Onze laatste echte dag in Budapest hebben we goed besteed. We begonnen vanmorgen op het heldenplein, waarna we verder liepen naar het 'house of terror'. Een museum over de bezetting van Duitsland in Hongarije en het communisme. Dit museum was gehuisvest in een groot communistisch hoofdkwartier. De beelden, cellen en verhalen maakten een grote indruk op ons. Voor maar €3 per persoon kon je eigenlijk al een hele middag ronddwalen in dit grote museum. Echt een aanrader. Hierna zijn we doorgegaan naar de grootste winkelstraat van Budapest; Vaci Utca. Wat menig meisjeshart sneller zal laten kloppen. Je vindt hier niet alleen grote modezaken, maar ook kleine souvenirwinkeltjes. Vanavond pakken we vast wat dingen in en sluiten we onze dag af op het gezellige vörösmarty tér. Een plein waar we al eerder zijn geweest. Morgen stappen we fris en fruitig de trein in, nadat we de Spa een bezoekje hebben gebracht. (Budapest staat immers bekend om haar helende warmwaterbronnen).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    31 juli 2013
    jullie vermaken je prima, zo te lezen. Enne... alvast inpakken, dat kunnen jullie toch wel supersnel. Of mis je mijn commando's lieve Youki ;-);-);-);-)
  2. Oma l:
    1 augustus 2013
    hoi meiden niet teveel geld uitgeven aan kleding italia roept nog ge oma jo paul
  3. Arjen Munnik:
    1 augustus 2013
    Leuk om jullie avonturen te lezen. Wij gaan morgen zelf naar Italië/Toscane. Ook met de trein!
    Fijne reis verder!