Dag 1- Praag

26 juli 2013 - Praag, Tsjechië

Om half 9 kwamen we aan op het vliegveld in Praag. Omdat dat nog enkele kilometers van de stad zelf ligt, moesten we met een pendelbus naar het centrum. Dit ging niet geheel vlekkeloos, mede dankzij onszelf. Het was ons namelijk even ontschoten dat men in Tsjechië met Kronen (Kč) betaalt in plaats van euro's. (€1 is ongeveer 24.22 Kč) dus toen we de buschauffeur wilden betalen in euro's kregen we een norse frons terug. Na even gepint te hebben konden we uiteindelijk toch de volgende bus nemen. Het hostel was niet lastig te vinden gelukkig. Het ligt in het centrum vlak bij de Vltava rivier, waar we ook gepicknickt hebben. Verder zijn we nog naar de 'New Town Hall' (Novoměstská radnice) geweest. Een prachtig stadhuis, opgeknapt door Karel IV. Met een prominente toren van 42 meter. Gebouwd om een goed uitzicht te hebben op de stadsmuren. We zijn tot helemaal bovenin geweest en hadden zo een heel mooi uitzicht over heel Praag en daarbij de mooiste bouwwerken als de Karelsbrug en het Praags Kasteel.  uitzicht vanaf de 'New Town Hall' toren
Vanavond brengen we waarschijnlijk de Karelsbrug een bezoekje en morgen het Praags kasteel.

quote van de dag: man van zeker leeftijd: 'of die bom nu hier ontploft of in het vliegtuig doet er ook niet meer toe' - douanebeambte: 'Meneer, ik wil u vriendelijk verzoeken dat woord hier niet meer te gebruiken'

1. Joke:
    26 juli 2013
    heey meiden, superleuk om jullie ff te zien op de foto en te lezen over jullie eerste dag xx
  2. Mars & Peet:
    27 juli 2013
    Leuk dat jullie ons op de hoogte houden van jullie reis, heel veel plezier.
  3. Davida:
    27 juli 2013
    Hoi girls, dit ziet er al geweldig uit, mooie oude gebouwen, lekker weer. Ik ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen.
    Hier komt de regen en het onweer met bakken uit de hemel, dus even noodgedwongen binnen zitten.
    Ik hoop dat jullie het beter treffen. In ieder geval veel plezier en hasta la vista. Groetjes Da X
  4. Anneke:
    27 juli 2013
    Groeten vanuit een regenovergoten Brouw ;-)
  5. Janou en Youki:
    27 juli 2013
    Bedankt voor alle reacties, we hebben het erg naar ons zin! Veel liefs, Youki en Janou