Dag 2- Praag

27 juli 2013 - Praag, Tsjechië

Dit was een volle dag, al om 9.45 zaten we in tram 22 om naar het kasteel van Praag te gaan. De route die deze tram rijdt is zeer de moeite waard, en een mooie manier om Praag te leren kennen. Voor 32Kč (zo'n €1.30) kun je al 90 minuten reizen. We zijn uitgestapt bij een station vlak bij het kasteel en daar zijn we via de kasteeltuinen naar boven gelopen. Vanaf boven hadden we een prachtig uitzicht over heel Praag.
Het kasteel zelf is een enorme toeristische trekpleister met grote groepen Japanners en schreeuwende kinderen, dus we zijn niet al te lang gebleven. Wel hebben we de St. Vitus kathedraal nog een bezoekje gebracht. Een immens gebouw en van binnen even mooi als van buiten.St. Vitus Kathedraal
Via de oudste wijngaarden van Tsjechië zijn we naar beneden gelopen en in het metrostation aan de voet van het kasteel kwamen we onze eerste Nederlanders tegen, twee jongens die (zo bleek later) ook aan het interrailen waren. Ze gingen vandaag door naar Warschau. Op aanraden van hen zijn we naar de oude stad gelopen over de Karelsbrug (Karlův most), gebouwd in 1357. Deze brug staat bekend om de talloze standbeelden aan weerszijden. Eenmaal daar hebben we heerlijk pizza gegeten. PizzaOmdat we morgen om 9.39 met de trein naar Budapest vertrekken en we het liefst niet 7 uur in het gangpad, maar op een fatsoenlijke stoel willen zitten, hebben we die gereserveerd. Dit was maar €4 dus dat scheelde weer. Het is hier tegen de 40 graden en morgen waarschijnlijk nog warmer, dus wat dat betreft wel fijn dat we een treindag hebben, omstreeks half 5 zijn we in Budapest en het jeugdhostel daar is gelukkig al geboekt!

Quote van de dag: 'Wat is het warm' (x1000)