Dag 9- Split

3 augustus 2013 - Split, Kroatië

Goede avond Nederland! Het was vandaag in Split opnieuw prachtig weer. Zo rond de 35 en natuurlijk heel veel zon. Perfect weer voor het strand. Het strand in Split ligt aan de wijk Bačvice, deze bevindt zich ongeveer 30 minuten lopen van ons hostel. Gelukkig rijden er meerdere bussen richting het strand. De bushalte is ook nog eens pal naast het hostel. Met de GPS op Janou's telefoon konden precies zien wanneer we uit moesten stappen. Op het strand van Bačvice is het om 11 uur s' ochtends al zo druk, dat we besluiten een stukje verder te lopen. Niet veel later vinden we een goed plekje met prachtig uitzicht en schaduw. We kunnen hier heerlijk zwemmen en we worden per minuut bruiner. Als we in het koele, heldere zeewater liggen komen we tot de conclusie dat we hier eigenlijk moeten gaan wonen. Het is hier goedkoop, met prachtige natuur en mooi weer. Om half 6 begonnen we toch honger te krijgen dus zijn we in de stad iets gaan eten. Daarna wat inkopen gedaan voor morgen en toen weer met bus 17 terug naar het hostel! Dat duurde nog wel even want de chauffeurs houden zich hier niet zo aan de tijden, maar uiteindelijk zijn we veilig en wel in ons hostel beland. Nu genieten we van muziek van buitenaf op ons balkon (met zeezicht). Morgen gaan we waarschijnlijk naar park krka, zo'n 90 kilometer hiervandaan. Het schijnt heel mooi te zijn, met verschillende watervallen. We zijn benieuwd!

1. Joke:
    4 augustus 2013
    Heey meiden, wat n toplocatie!! En wat n heerlijk leventje hebben jullie zo. xxx
  2. Dirk Jan:
    4 augustus 2013
    Eindelijk de kans om jullie verslag te lezen, echt geweldig wat jullie allemaal doen en beleven. Zal wel even afkicken zijn als jullie terug in Zierikzee zijn. Veel succes verder! Groeten vanuit een ook tropisch Corsica. ( er is hier ook een trein trouwens... Ok, twee verbindingen en drie keer op een dag ;)