Dag 10- Split

5 augustus 2013 - Split, Kroatië

(we waren gisteren te moe om iets te posten)
We hebben een lange en vermoeiende dag achter de rug en hij is nog niet helemaal ten einde. Op dit moment zitten we in de bus terug naar Split. We hebben een bezoek gebracht aan het Krka national park. Het koste ons wat moeite, geld en tijd maar het was het allemaal waard. Dit park in šibenik laat een groot deel van de flora en fauna van kroatie zien. Kabbelende riviertjes, snelstromende watermassa's en enorme scholen vissen zijn hier in overvloed. In het park reden om de 10 minuten bussen die de bezoekers naar de route met de watervallen bracht. Er is in het park heel veel moois te zien maar het hoogtepunt zijn toch wel de Krka watervallen. Ze zijn echt prachtig, een lust voor het oog. Het park vraagt aandacht voor de natuur, en het is zaak om zo weinig mogelijk aan te tasten in het gebied. Zo mocht er bijvoorbeeld niet gevist worden en ook zwemmen was niet overal toegestaan. Er waren een aantal plekken waar wel gezwommen mocht worden en hier hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. De mooiste plek waar dit mocht was onder de watervallen zelf. Zwemmen met zo'n uitzicht is wel heel speciaal. Het water komt met veel geweld naar beneden en de stroming is zeer sterk, je voelt je hier wel heel erg klein. Deze dag was helemaal super en gaan we niet snel vergeten. Morgen is onze laatste dag alweer in Split. De boot naar Ancona vertrekt om half 9 s'avonds dus we kunnen nog een dagje genieten van dit schitterende land.

1. Dirk Jan:
    5 augustus 2013
    Prachtige foto's! Onze boot van Bastia naar Nice vertrekt woensdag. Daarna gaan we door Frankrijk naar Zierikzee. Hoop dat je een beetje kunt slapen op de boot. Veel Liefs!