Dag 11 en 12- Split, Ancona, Venetië

6 augustus 2013 - Venetië, Italië

De afgelopen twee dagen lijken in elkaar over te lopen, hoe we maandagmiddag nog vol in het zonnetje aan het strand zaten, zitten we nu al aan de venetiaanse grachten in Italië. Het is soms een beetje onwerkelijk hoe snel je van plaats naar plaats kunt komen. We namen maandag om 20.30 de boot naar ancona en kwamen vandaag om 14.36 aan in Venetië. We hebben op de boot zelf beter geslapen dan in de nachttrein, dit kwam door weinig medepassagiers waardoor er veel plaatsen over waren en we languit konden liggen. Ook onze Limburgse buren hielden 'gezelligheid' hoog in het vaandel. Vanaf het sundeck hadden we bij vertrek een prachtig uitzicht over de omringende eilanden van Kroatië. We zagen de zon ondergaan en genoten van de verkoelende zeewind samen met twee Engelsen en een Amerikaan. Na een karig ontbijtje kwamen we uiteindelijk om 8 uur aan in Ancona. Nu moesten we het treinstation zien te vinden en op de volgende trein naar Bologna zien te gaan om daar over te stappen op de trein naar Venetië. Een mooie route langs het strand liet ons de korte voorgaande nacht even vergeten. In Bologna konden gelijk overstappen op de trein naar Venetië. Er bestonden alleen wat twijfels of deze trein inbegrepen zat bij ons interrailticket. Maar net toen we nog uit wilden stappen, sloten de deuren van de trein. Toen even de later de kaartcontrole langskwam, bleek dat we hadden moeten reserveren. Gelukkig konden we onze charmes en onschuldige blikken in de strijd gooien waardoor de conducteur het voor deze keer wel door de vingers wilde zien. Opgelucht en met 180 km per uur raasden we door het prachtige Italiaanse landschap. Eenmaal in Venetië was het nog een opgave om een hotelkamer te vinden. Niet voor twee, maar voor 4 personen dit keer. We delen namelijk een kamer met twee andere interrailers die we al in Praag ontmoet hebben. Dit brengt niet alleen gezelligheid met zich mee, maar zo kunnen we ook (in het dure Venetië) een betaalbare kamer boeken. Want duur is het zeker, daar kwamen we al achter toen we voor twee glazen ice-tea zo'n €9(!) neertelden. De mensen zijn hier enorm vrolijk en aardig, vergeleken met de doorgaans norse Hongaren en Tsjechen. Verder is het hier erg druk met toeristen, behalve 's avonds, want dan komt de ware schoonheid van Venetië naar boven met idyllisch verlichte grachten!

(De wifi is hier zeer schaars, dus foto's volgen later)

1. Quirien:
    7 augustus 2013
    Wat een indrukken en wat een ervaringen, schouwen duiveland lijkt steeds kleiner!!!
  2. Oma l:
    7 augustus 2013
    Hoi lieve onschuldigen dames dat hebben jullie goed gedaan inde trein wat genieten jullie er is daar zo veel moois tezien dit vergeet je nooit meer.ik kijk weer uit naar het volgende bericht. Gr Oma l
  3. Paul en jo:
    7 augustus 2013
    jullie genieten er wel van toch prachtig om te lezen gr paul en jo
  4. Dirk Jan:
    7 augustus 2013
    Goed gedaan meiden! Echte globetrotters! En onschuldige gezichten trekken helpt zeker! Groetjes Dirk Jan