Dag 13 en 14- Venetië

8 augustus 2013 - Venetië, Italië

Excuses lieve mensen voor dit opnieuw verlate verhaal. We wachten op onze echte Italiaanse pizza en hebben eindelijk even wifi. Waar we op het begin van onze reis, in het oosten van Europa, heel veel geluk hadden met de internetverbinding valt het in Venetië een beetje tegen. Voor elk minuutje wifi moet er betaald worden. Dit is dan ook gelijk het enige wat tegenvalt, op de vele toeristen (japanners) na. Het is een prachtige, levendige stad die om en rond het water draait. Zelfs politie en ambulance varen hier door de Venetiaanse grachten. Gisteren hebben we gebruik gemaakt van de Vaporetti, het belangrijkste vervoermiddel hier in Venetië. Waar wij in Nederland de bus gebruiken, doen de mensen hier alles met de 'bus' boot. Je hebt vanaf het water een geweldig zicht op de stad. We zijn uitgestapt bij het San Marco plein hier zijn nog net even wat meer toeristen dan in de rest van Venetië. We hebben hier de Basiliek van San Marco van binnen bekeken en we zijn vanaf daar verder gelopen naar de Basiliek van Santa Maria Della Salute. Met de Vaporetti zijn we terug gevaren naar ons hostel. Na een leuke avond met onze kamergenoten zijn we uiteindelijk uitgeput in slaap gevallen. Vandaag begon de dag rond een uur of 1. We hebben boodschappen gedaan bij de supermarkt en ons ontbijt gezellig opgegeten aan de gracht. Daarna zijn we op zoek gegaan naar souvenirs en kledingwinkels, we zijn ten slotte in Italy! We hebben ook de lekkerste ijsjes van Venetië gevonden, gemaakt van echt fruit.

We voelen ons vaak al echte volleerde backpackers: we shoppen altijd zo lowbudget mogelijk, het wassen van onze kleren doen we in de wasbak, we leven elke dag met onze lonely planet en zitten en slapen kunnen we op de meest onmogelijke plaatsen.
De gedachte dat we ooit weer terug moeten naar Schouwen Duiveland is raar en niet erg aanlokkelijk. Het gaat waarschijnlijk flink wennen worden in het stille Zierikzee na alles wat we gezien, gedaan en meegemaakt hebben. Gelukkig hebben we nog even en daar genieten we met volle teugen van. We weten nog niet wat morgen ons gaat brengen, we hebben nog niet besloten waar we na Venetië heen gaan. Maar we houden jullie op de hoogte!

1. Ellen:
    Hoi Youki,
    Is het leuk daar? Was het leuk in die waterbus? Heb je daar nog meer foto's van? Is de pizza in Italie lekker? De poesjes missen je. En ik ben gisteravond tot 22.00 uur naar de kermis geweest! Groetjes Arvid en de poesjes
  2. Caty:
    Hoi youki

Het is geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken geniet er nog lekker van
  3. Paul en jo:
    9 augustus 2013
    wat beleven jullie veel genieten jullie er maar van volgende week is het weer voorbij.
  4. Paul en jo:
    9 augustus 2013
    zijn die pizza,s net zo leker als die uit die grote oven bij jullie thuis .